قاليباف: گرانی کمر مردم را شکسته و قدرت خرید مردم یک سوم شده/ ما مدیون مستضعفان هستیم
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

ورامین در استقبال مدیریت جهادی
«چشم امید کشور، قالیباف دلاور»، «امیرکبیر تهران، برس به داد تهران»،«مطیع امر رهبر، قالیباف دلاور»، «حی علی خیر العمل، خوش آمدی مرد عمل» از جمله شعارهایی است که مردم قرچک سرمی‌دهند.
شفاف: محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز با حضور در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر ورامین در اجتماع پرشور جمع کثیری از خانواده شهدا، ایثارگران، شهروندان و اقشار مختلف مردم به ایراد سخنرانی پرداخت.


 

قالیباف در ابتدای سخنان خود ابراز داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق پیدا کردم در جمع شما مردم متدین، نجیب، شریف، ولایتمدار، مبارز و انقلابی شهرستان ورامین حضور پیدا کنم. از محبت شما مردم عزیز تشکر می‌کنم. شما با حضور خود بنده را شرمنده کردید و بنده نیز خودم را متعهد می‌دانستم که در ورامین حضور پیدا کنم. امیدوارم بتوانم محبت‌های شما مردم خونگرم این شهر را با کار و تلاش جبران کنم.

وی با اشاره به سالگرد ۱۵خرداد گفت: جا دارد از شهدای این شهر که حماسه ۱۵خرداد را رقم زدند یاد کنم. همه ما مدیون مردم ورامین، پیشوا و بزرگان این شهر هستیم که افتخاری به این بزرگی آفریدند؛ باید بدانیم که وظیفه داریم نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و خداوند را شاکریم که عمر ما را در مقطعی قرار داد تا در سایه اسلام و ولایت باشیم.


 

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همه وجودم سختی‌های حوزه اقتصادی را حس می‌کنم. می‌دانم بحث گرانی، بیکاری و مشکلات جانبی وجود دارد. ما نیز در تهران به نوعی همسایه شما محسوب می‌شویم و از مسایل و مشکلات اطراف تهران مطلع هستم. آنهایی که با من آشنا هستند می‌دانند که بنده خیلی اهل حرف زدن نیستم و معتقدم مدیران باید به جای حرف زدن عمل کنند؛ ما مسئول وعظ و خطابه نیستیم و صلاحیت نصیحت کردن را نیز نداریم، پست و مسئولیتی در اختیار ماست که نظام و انقلاب اسلامی این پست را به ما داده‌اند و اگر حرفی می‌زنیم باید در چارچوب کار خود سخن بگوییم. اینگونه راحت‌تر می‌توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم.

قالیباف ادامه داد: مردم خواسته‌هایی دارند که به حق است و نمی‌توانیم هیچ پاسخی برای آن داشته باشیم. آیا می‌توانیم بگوییم گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی وجود ندارد؟ حتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز گله‌مندی‌هایی از سوی مردم است و من از این موضوعات خبر دارم. اینکه شما مردم نگرانی و دغدغه دارید حرف درستی است، اما از من بپذیرید که ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که می‌توان این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را به سرعت برطرف کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ورامین گفت: صد‌ها نفر از زنان سرپرست خانوار را می‌شناسم که با کارگری در خانه‌های مردم فرزند خود را به دانشگاه فرستاده و فارغ التحصیل شده‌اند. این فرزند می‌خواهد سرکار برود و محبت‌های مادر خود را جبران کند، اما او با شرایط فعلی نمی‌تواند سرکار برود و شرمنده مادر خود می‌شود. چقدر پدرانی هستند که امروز در مقابل حداقل خواسته‌های خانواده خود شرمنده هستند. اگر امروز کسی مسکن نداشته باشد و حتی بخواهد همه حقوق خود را نیز پرداخت کند باز نمی‌تواند کرایه مسکن خود را در تهران بپردازد. حالا بماند تأمین هزینه‌های خوراک، پوشاک، درمان و... که جای خود را دارند. وضعیت به گونه‌ای است که اگر دست به دست هم دهیم و با برنامه حرکت کنیم می‌توانیم به این مشکلات فائق آییم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هیچگاه قولی نداده‌ام که نتوانسته‌ باشم به آن عمل کنم. با استعانت از خداوند و کمک گرفتن از ارواح شهدا و همچنین با غیرت جوانان دست به دست هم می‌دهیم تا این نابسامانی اقتصادی ظرف دو سال سامان پیدا کرده و مردم این تغییر را در زندگی خود احساس کنند. امروز در هر خانه، کوی و برزنی که می‌رویم بیکاری را می‌بینیم، اما امیدواریم بعد از دو سال شاهد باشیم که همه این بچه‌ها به سر کار می‌روند و روحیه کار و تلاش وجود دارد؛ نه تنها برای شهر ورامین، بلکه این روحیه در کل کشور مشاهده خواهد شد.

قالیباف تاکید کرد: اگر مشکلات وجود دارد این مشکلات به خاطر بعضی ندانم کاری‌ها، بی‌توجهی‌ها و سوءمدیریت‌ها ایجاد شده است، اما اگر توفیق خدمت در دولت آینده را داشته باشیم مناطق محروم و مردم مستضعف را در اولویت قرار می‌دهیم. این موضوع همواره سیاست کاری من بوده است. امروز نیز شما در تهران رفت و آمد دارید و حتما شاهد هستید که جنوب شهر در اولویت رسیدگی قرار گرفت. در دولت نیز حتما دغدغه مردم مناطق محروم دغدغه ما خواهد بود.

وی ادامه داد: در برنامه تلویزیون نیز به مردم گفتم که هرکس امروز ما را می‌بیند فکر می‌کند ما هم شهردار هستیم و نامزد شده‌ایم و از پشتوانه قدرت و ثروت برخوردار بوده‌ایم، اما من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که اگر در دوران سوم ابتدایی و در زنگ تفریح، شیرینی‌های محلی نمی‌فروختم امکان ادامه تحصیل نداشتم. بنده هم با کارگری به اینجا رسیده‌ام. این درک را دارم و این سختی‌ها را با پوست، گوشت و استخوانم حس می‌کنم. براین اساس قول می‌دهم که اولویت را به مناطق محروم اختصاص دهیم، چراکه آن‌ها هم حق دارند و باید به این مناطق توجه بیشتر شود. همچنین برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که بتوان این کار را به درستی انجام داد. ضمانت این حرف من نیز کارنامه‌ام محسوب می‌شود. زمانی که در نیروی انتظامی توفیق خدمت داشتم مردم احساس تغییر و تحول کردند. در شهرداری تهران نیز کارهای ما برای مردم مشخص بود. براین اساس در آینده حتما این رویکرد را با اولویت مناطق محروم خواهیم داشت.

قالیباف با اشاره به ویژگی‌های شهرستان ورامین گفت: ورامین از نیروی کار، صنعت، کشاورزی و بستری مناسب برخوردار است، اما در مقابل مسایل و مشکلاتی دارد که حتما باید به این مسایل سامان دهیم. یکی از موضوعات بحث مترو است. البته نمی‌خواهم در اینجا گله‌مندی کنم، اما در زمانی که کار خود را در شهرداری تهران آغاز کردیم موضوع مربوط به مترو تهران و حومه در دستور کار شهرداری تهران قرار داشت. به یاد دارم که در سال ۸۵ موضوع مترو حومه تهران را در دستور کارمان قرار دادیم، اما پس از آن تصمیم‌گیری شد که متروی حومه تهران از شهر تهران جدا شود. بنده در آن زمان خیلی مخالفت و پیگیری کردم، اما پس از آنکه این موضوع به مصوبه دولت تبدیل شد ما نیز قبول کردیم، چراکه بنده در برابر قانون تسلیم هستم و براین باورم که وقتی قانون تصویب شد دیگر نباید سخن بگوییم، چراکه اگر حرف بزنیم سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. در آن زمان خیلی استدلال کردم و گفتم که به‌‌ همان دلیل که متروی کرج به سرانجام رسیده است باید متروی ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود، اما مورد قبول واقع نشد. در سال آخر دولت قبول کرد که این کار باید به شهرداری واگذار شود. براین اساس امیدواریم بحث مترو در حومه تهران و برای ورامین و اسلامشهر به سرانجام برسد. این منطقه بیشترین مسیر تردد کارگران به حساب می‌آید که هزینه سنگین تردد را می‌پردازند و درضمن تصادفات جاده‌ای هم در این مسیر زیاد است و ساخت مترو باید در اولویت قرار گیرد. وعده من به مردم ورامین و پیشوا این است که برنامه‌های ساخت مترو این بخش از حومه تهران آماده است و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

قالیباف در ادامه خود به نحوه اداره شدن شهرستان‌های اطراف تهران اشاره کرد و گفت: پیش از حضور در جمع شما و در دیدار با امام جمعه ورامین خواسته ایشان نیز این بود که توجه بیشتری به شرق تهران و ورامین صورت گیرد. ایشان فرمودند که این منطقه به عنوان یک مرکزیت مورد قبول واقع شود. این موضوع را پیگیری و دنبال خواهیم کرد. البته این حرف را به عنوان یک قول قطعی از من نگیرید که بعدا بگویید خلف وعده صورت گرفت، اما این مساله در دستور کار ماست و در برنامه ما وجود دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات این است که همه اختیارات را متمرکز در تهران کرده‌اند و هر موضوع کلی و جزیی باید در تهران تصمیم‌گیری شود. باید اجازه دهیم هر جغرافیایی که خودش ظرفیت اداره خودش را دارد بتواند از ظرفیت خود استفاده کند. باید این اختیارات توزیع شود و هر منطقه بتواند مسایل مربوط به خود را حل و فصل کند. یکی از علت‌هایی که در تهران شرایط نسبت به قبل بهتر شده و کار‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رود این است که به عنوان شهردار تهران به خودم اجازه ندادم که برای همه چیز تصمیم بگیرم. هم اکنون ۷۴شورای محله در شهر تهران تشکیل داده‌ایم و کارهای هر محله در خود محله انجام می‌شود. باید این مساله را قطعی بدانیم و ظرفیت‌های محلی را در نظر بگیریم، اما در چگونگی اجرا حتما با کار‌شناسی و مشورت با بزرگان این منطقه پیش خواهیم رفت تا این کار صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: مقام معظم رهبری از ملت ایران خواسته‌اند که در سال ۹۲ دو کار انجام شود؛ یکی حماسه سیاسی و دیگری حماسه اقتصادی. امروز آمده‌ام بگویم که انشاالله مردم عزیز ما حماسه سیاسی را در ۲۴خرداد رقم بزنند و این بخش از فرمان رهبر عزیز انقلاب را محقق کنند، در مقابل اگر خیر بنده و تقدیر الهی در این بود که توفیق خدمت در دولت آینده را داشته باشیم حماسه اقتصادی را ما به حول و قوه الهی و با کمک جوانان رقم می‌زنیم تا حرف و خاصه رهبری تحقق پیدا کند.

قالیباف در جمع مردم قرچک:سوء مدیریت بیشتر از تحریم به ما ضربه زده است

 محمدباقر قالیباف با حضور اجتماع پرشور اقشارمختلف مردم در مسجد جامع قرچک طی سخنانی ابراز داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق پیدا کردم در جمع شما مردم ولایتمدار و شهیدپرور قرچک حضور پیدا کنم. حضور در جمع شما خواهران و برادران برای بنده یک توفیق بود. این ایام که مصادف با بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. انصاف نیز این است که از همه شهدای 15 خرداد و آغاز انقلاب اسلامی یاد کنیم. این منطقه نقش مهم و کلیدی در حماسه 15خرداد دارد که آغاز حرکت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. همچنین باید از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همه شهدای عزیز این منطقه حزب‌الهی، متدین و محب اهل‌بیت در دوران دفاع مقدس به سهم خودم یاد کنم.

 

 

 

وی افزود: امروز همه ما مسئولان در هر کجا که هستیم هرچه داریم به برکت انقلاب اسلامی، شهدا و ایثارگری شما بوده است. ما در انقلاب اسلامی باید سه کار مهم و اساسی را انجام دهیم که به نظر می‌رسد ملت توانسته است دو مورد از این کارها را محقق کند. نخست اینکه ما به برکت انقلاب و نظام اسلامی زحمات و مجاهدت ایثارگران و مخصوصا شهدا و جانبازان و با همدلی، همراهی و وحدت مردم استبداد را از بین بردیم. انقلاب اسلامی مخصوصا با حضور مردمی که محروم بودند به پیروزی رسید و به این ترتیب از بین رفت، آزادی آمد و مجددا نام دین و اسلام احیا شد. کار دوم نیز این بود که توانستیم دست استعمار و کشورهای خارجی را کوتاه کنیم چراکه آنها برای تامین منابع خود به اینجا آمده بودند؛ اما امروز به برکت تلاش شهدا و رزمندگان استقلال به کشور آمده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن دست به حمله نظامی زد اما افتخار انقلاب و مردم این است که کشور و مملکت را حفظ کردند. در سیصدسال گذشته همواره در هرجنگی که رخ داده است بخشی از کشور از دست می‌رفت اما به برکت حضور مردم در دوران دفاع مقدس استقلال کشور حفظ شد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به عنوان نکته سوم در نظام اسلامی حرف ما این بود که اگر مردم در سایه اسلام زندگی می‌کنند باید این فرصت فراهم شود تا بتوانند زندگی مادی و معنوی خود را تامین کنند.

 

 

 

نکته سوم مهم است و اگر اهمیت آن بیشتر از دو موضوع قبلی نباشد کمتر نیست. تامین زندگی در سایه نظام اسلامی مهمترین وظیفه بر دوش ماست و بدون شک نقش مسئولان به مراتب بیشتر از مردم است و مسئولان باید توجه کنند تا این وظیفه را به درستی انجام دهند.

 

وی افزود: اگر امروز حرف ما این است که شعار دهیم و حرف بزنیم که می‌خواهیم راه امام و شهدا را ادامه داده و آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کنیم، حرف کاملا درستی است. اما اگر مدعی هستیم که می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، انقلاب را تداوم دهیم، اگر حرفمان این است که سرباز ولایت هستیم، دلمان برای کشور می‌سوزد و می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم همه این موارد و شعارهای ما در یک موضوع خلاصه شده که وقتی مردم به مجموعه دولت و مسئولان نگاه می‌کنند احساسشان این باشد که این مجموعه و مسئولان می‌توانند کارآمدی دین در اداره امور جامعه را نشان دهند؛ یعنی مردم احساس کنند هرچه جلوتر می‌روند شرایط زندگی آنها در حوزه مادی بهتر شده و نه بدتر. این موضوع باید در حوزه اشتغال، گرانی، مسایل مادی و موضوعات متعدد زندگی مردم قابل توجه باشد. اگر در این زمینه حرفی بزنیم و نتوانیم این وظیفه را انجام دهیم درواقع حرف‌های دیگر ما نیز مثمرثمر نخواهد بود.

 

 

 

قالیباف یادآور شد: ما برای اقتصاد، نان و آب انقلاب نکردیم. ما نشان دادیم حاضر هستیم خودمان، فرزندانمان و زندگی خود را فدای اسلام کنیم اما همان اسلام نیز به ما آموخته است که اگر فقر در جامعه‌ای آمد، دیگر نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر انجام داد؛ همچنین اگر فقر به جامعه‌ای آمد دین از جامعه رخت بر می‌بندد. در مقابل اگر بخواهیم بگوییم اساس کار ما نان و آب و اقتصاد است حرف نادرستی است و ما این را از اسلام یاد نگرفتیم. ما این را فهمیدیم که هدف ما چیزی جز رشد، تعالی و عبادت خداوند نیست اما همان اسلام، فقها و بزرگان دین به ما آموخته‌اند که اگر در بخش مسایل مادی شرایط را به درستی فراهم نکنیم در آن جامعه تربیت و پرورش اسلامی به درستی اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی افزود: ما چرا از بیکاری نگران هستیم؟ از بیکاری نگرانیم چون به حوزه زندگی مادی افراد لطمه می‌زند و ممکن است این فرد سلامت روحی و روانی خود را نیز در اثر بیکاری از دست دهد. چرا خانواده‌ها از اعتیاد و فساد نگران هستند؟ اعتقاد من این است که هرکسی به انقلاب و نظام اسلامی دین دارد باید این موضوعات را خارج از حرف و شعار حل و فصل کند.

 

 

قالیباف خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته در شهرداری تهران توفیق خدمت داشتم و هم اکنون اگر بخواهیم مردم را به هر موضوعی دعوت کنم آنها قبل از هرچیز به کار من نگاه می‌کنند اگر بد عمل کنم و خلف وعده داشته باشم، اگر مردم ببینند که این فرد هم آمد و رفت و هیچ تغییری رخ نداد آیا دیگر به دعوت و حرف من گوش خواهند داد؟ اما اگر کار به درستی انجام شد فرهنگ بسیج، خدمت و کار جهادی به نمایش گذاشته می‌شود؛ اگر کسی حتی یک رزمنده، جانباز و یا خانواده شهید باشد و کارآمدی را ببیند ممکن است به ما انتقاد، اعتراض و گله نیز انجام دهد اما با روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی کارها به درستی انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پیشرفت کشور یک اتفاق نیست بلکه یک ضرورت است و راهی جز این نداریم. امروز با اطمینان به شما عرض می‌کنم که شما مردم مشکلات را به درستی تشخیص می‌دهید و بنده نیز از مشکلات مطلع هستم حرف من هم این است که مشکلات و سختی‌ها زیاد است اما به عنوان یک خدمتگزار و مدیری که از اول انقلاب در قسمت‌های مختلف بوده‌ام هرکجا که توفیق خدمت داشتم به مردم قول و وعده‌ای ندادم که به آن وعده عمل نکرده باشم.

 

شما در تهران رفت و آمد زیادی دارید. من هم در تهران وعده‌ای ندادم که به آن عمل نکرده باشم.

 

وی اضافه کرد: ما مدیون مردم مستضعف هستیم و شهروند درجه یک و درجه دو نداریم و همه مردم برای ما عزیز هستند اما روزی که کار خود را در شهرداری تهران آغاز کردم در تجریش و منطقه یک گفتم هیچ کاری را آغاز نمی‌کنیم جز انکه این کار را از جنوب شهر انجام دهم و ما اولویت را به جنوب شهر می‌دهیم. نوارها و صحبت‌های من وجود دارد چراکه در آن زمان به مردم گفتند صحبت من را ضبط کنند؛ به مردم گفتم: نمی‌گویم فاصله شمال و جنوب را کم می‌کنم چراکه درگذشته هرکس آمد و گفت این فاصله را کم می‌کنم فاصله شمال و جنوب بیشتر شد که کمتر نشد اما به مردم گفتم حداقل این قول را می‌دهم که نگذاریم این فاصله بیشتر شود تا شما احساس محرومیت بیشتری کنید، از سوی دیگر تلاش خود را می‌کنم تا این فاصله کمتر شود. امروز حتی افرادی که مخالف سیاسی بنده هستند و به هر دلیل به من مایل نیستند نیز بر سر این دو موضوع حرفی ندارند آنها نمی‌گویند که کار نکرد و خلف وعده کرد و به مناطق محروم نرسید . وقتی می‌بینم منطقه 17 تهران چهارهزار شهید دارد به عنوان یک رزمنده نمی‌توانم آنها را در اولویت قرار ندهم. البته ما شمال شهر را تعطیل نکردیم و همین الان نیز رشد شمال شهر بیشتر شده است اما رشد جنوب شهر را چندبرابر کرده‌ایم.

 

وی افزود: امروز به شما جوانانی که دغدغه دارید حق می‌دهم که این نگرانی را داشته باشید، اما در این مکان مقدس خدمت شما عرض می‌کنم که کشور ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوب و زیادی دارد. اگر بنده توفیق خدمت پیدا کنم و خیر من در این بود که به فضل الهی در دولت آینده حضورداشته باشم ظرف دو سال کارها به گونه‌ای پیش خواهد رفت تا هم شما که در قرچک زندگی می‌کنید و هم عزیزی در روستاهای سیستان و بلوچستان و کردستان و مناطق مرزنشین زندگی می‌کند، احساس کنند که وضعیت آنها به ثبات و آرامش رسیده است و قدرت خریدشان کمتر نشده است.

 

مردم وقتی برای خرید می‌روند نباید شاهد باشند که در هر هفته قیمت‌ها تغییر می‌کند نباید پنیر را این هفته با یک قیمت بخرند و هفته بعد با قیمت دیگر. یک بار دیگر هم وقتی برای خرید می‌روند، می‌بینند که اگر قیمت پنیر زیاد نشده باشد وزن آن را کاهش داده‌اند.

 

وی تصریح کرد: این ظرفیت و امکان در کشور وجود دارد. درست است که تحریم هستیم و تحریم مشکلات و معضلاتی را برای ما فراهم کرده، اما بدانید کمترین سهم آسیب‌های اقتصادی مربوط به تحریم است و بیشترین سهم آن به سوءتدبیر و اختلافات و دعواهای مسئولان مربوط می‌شود. وقتی اختلاف و دعوا باشد دغدغه مسئولان و دغدغه مردم فراموش می‌شود.

 

وی افزود: هم اکنون در شورای شهر اسلام هم از گرایش اصولگرایان و هم از گرایش اصلاح طلبان وجود دارد اما شما یک بار نشنیده‌اید که با هم دعوا کنیم. اگر در جایی هم با هم اختلاف نظر داریم به خاطر مشکلات مردم است و به خاطر مسایل سیاسی نیست. مردم نیازمند به این روحیه هستند.

 

به شما می‌گویم سختی‌ها وجود دارد، اما این سختی‌ها به سرعت قابل حل است. فقر چقدر ما را نگران می‌کند، اما نبی‌مکرم اسلام می‌گوید: از فقر در جامعه نگران نیستم اما در سوءتدبیر در جامعه نگرانم.

 

وی ادامه داد: من هم اکنون شهردار تهران هستم و اگر حرفی می‌زنم در حوزه کاری خودم سخن می‌گویم. براساس این کارنامه اگر به دولت رفتم نباید روند گرانی به این صورت وجود داشته باشد، رفع گرانی مطالبه درستی است و این کار با اطمینان قابل حل است. این مسایل کمر خانواده‌ها را شکسته و با همه وجودم می‌فهمم که قدرت خرید مردم یک سوم شده است. خیلی‌ها می‌گویند یارانه ندهید اما قیمت‌ها به وضع سابق برگردد ما نیز می‌گوییم این ظرفیت وجود دارد که یارانه‌ها پرداخت شود اما قدرت خرید مردم را نیز بالا ببریم.

 

در میان اقلام خانواده‌ها 6-5 قلم اساسی وجود دارد که باید هم قیمت این اقلام تثبیت شود و هم این قیمت‌ها را کاهش دهیم.

 

قالیباف در پایان گفت: ما به عنوان بچه‌های انقلاب خودمان را مدیون می‌دانیم که با فرهنگ جهاد و شهادت و با کمک همه مردم دست به دست هم بدهیم تا یک سامان اقتصادی ایجاد کنیم و مردم به آرامش برسند و سپس آن مردم به فکر دین، تربیت و پرورش باشند. این موضوع خواسته مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است.


 
 
مطالب مرتبط
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, :: 9:20 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 55632
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1